Pengaruh Social Media Marketing dan Brand Awereness Untuk Meningkatkan Minat Beli Konsumen ( Studi Kasus : Followers Ternak Dimsum Krian )
Keywords:
Social Media Marketing, Brand Awareness, buying interestAbstract
This study looks at how social media marketing interact brand awareness and. Purchase interest is the dependent variable in this study, whereas social media marketing and brand recognition are the independent factors. This study employs a quantitative methodology, employing Google Forms to distribute questionnaires, SPSS 25 for data analysis, and non-probability sampling approaches, namely purposive sampling, to gather data from 112 respondents. The study's findings suggest that brand awareness and social media marketing influence consumers' desire to buy Ternak Dimsum Krian.
References
Akbar, A. S. (. (2022). Pengaruh Harga, Kualitas Produk Dan Citra Merek Terhadap Minat Beli Pada Konsumen Mcdonald’s Lampung.
Fahmi, M., Arif, M., Farisi, S., & Purnama, N. I. (2019). Peran Brand Image dalam Memediasi Pengaruh Social Media Marketing terhadap Repeat Purchase pada Fast-Food Restaurant di Kota Medan. Jurnal Samudra Ekonomi Dan Bisnis, 11(1), 53–68. https://doi.org/10.33059/jseb.v11i1.1722
Hakim, M. M., & Nurkamid, M. (2017). Model Adopsi Ukm Di Kudus Terhadap E-Commerce. Simetris: Jurnal Teknik Mesin, Elektro Dan Ilmu Komputer, 8(1), 339–344. https://doi.org/10.24176/simet.v8i1.974
Herawati, A. D., Arief, M. Y., & Fandiyanto, R. (2023). Pengaruh Brand Awareness Dan Kualitas Produk Terhadap Minat Beli Ulang Dengan Kepuasan Konsumen Sebagai Variabel Intervening Pada Seafood Situbondo. Jurnal Mahasiswa Entrepreneurship (JME), 2(7), 1434. https://doi.org/10.36841/jme.v2i7.3557
Isman, I., Patalo, R. G., & Pratama, D. E. (2020). Pengaruh Sosial Media Marketing, Ekuitas Merek, Dan Citra Destinasi Terhadap Minat Berkunjung Ke Tempat Wisata. Jurnal Studi Manajemen Dan Bisnis, 7(1), Inpress. https://doi.org/10.21107/jsmb.v7i1.7447
Muchtar, M., Hurriyati, R., Dirgantari, P. D., & Sigarlaki, F. F. (2022). Analisis Digital Advertising Terhadap Purchase Intention melalui Brand Awareness Sebagai Variabel Intervening. Jurnal Informatika Ekonomi Bisnis, 4, 251–256. https://doi.org/10.37034/infeb.v4i4.183
Prof. Dr. Sugiyono. (2019). METODE PENELITIAN KUANTITATIF, KUALITATIF DAN R & D. Alfabeta.
Rizal, A. (2023). Pengaruh E-Wom, Brand Awareness Dan Kualitas Produk Terhadap Minat Beli Dan Dampaknya Pada Keputusan Pembelian Sepatu …. Repository.Uinjkt.Ac.Id, 179.
Setiawan, E. B. (2021). PENGARUH SOCIAL MEDIA MARKETING, BRAND AWARENESS DAN MINAT BELI TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN (Studi Pada Konsumen Produk Roti’O di Kota Pangkalanbun). Skripsi: Universitas Islam Sultan Agung, 1(1), 45.
Simamora, A. K. (2022). Pengaruh Social Media Marketing dan Brand Awareness terhadap Minat Beli Produk Skincare MS Glow pada Generasi Milenial di Lubuk Pakam. Repository Universitas Medan Area, 1–67.
Soleha, S. L. (2025). PENGARUH CONTENT MARKETING TIKTOK AFFILIATE TERHADAP MINAT BELI PADA MAHASISWA EKONOMI SYARIAH TAHUN 2020. 5, 40–59.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Jurnal Projemen UNIPA

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.