Pendampingan Wali Murid Melalui Spiritual Parenting di Madrasah Ibtidaiyah Miftahul Jinan Wonoayu Sidoarjo
DOI:
https://doi.org/10.59603/jpmnt.v2i1.275Keywords:
Student Guardian, Spiritual Parenting, accompanimentAbstract
This assistance aims to increase the knowledge and understanding of MI Miftahul Jinan Wonoayu parents in Sidoarjo, through spiritual parenting. The activity was held at MI Miftahaul Jinan Building. Parents have never received assistance related to spiritual parenting activities. Every day parents are busy with routines that cannot be abandoned. The methods used include lectures, questions and answers, discussions and mentoring. The result is a significant change in the knowledge and understanding of parents after the activity is completed.
References
Abû Abdullah Muhammad bin Yazid al-Qazwiniy Ibn Majah, Sunan ibn M ajah, Juz II, (Bairut: Dar al-Fikr, t.th): 1388.
Abdul Goffar, Konsep Parenting dalam Keluarga Muslim, Edupedia Vol.2 No.2 Januari (2018): 55
Feberiani, Spiritual Parenting Pada Anak Usia Dini, KUMARA CENDEKIA Vol. 10 No. 4 (2022): 267
Harianti, N. Implementasi Pendidikan Karakter Peduli Lingkungan di Sekolah Dasar Negeri No 99/I Benteng Rendah Kecamatan Mersan Kabupaten Batanghari (2017)
Megawangi, Ratna. Pendidikan Karakter Untuk Membangun (2003) Masyarakat Madani. IPPK Indonesia Herritage Foundation
Mohammad Takdir Ilahi, Quantum Parenting, Jogjakarta:Ar-Ruzz Media (2013) : 133
Mualifa, Pscycho Islamic Smart Parenting, Yogyakarta: Diva Pres, (2009)
Ngalim Purwanto, Psikologi Pendidikan, Bandung, Remaja Rosdakarya (2000): 77-78
Razak, A. Pelaksanaan program pelatihan parenting skills pada kelompok ibu rumah tangga di desa tanabangka kecamatan bajeng barat kabupaten gowa. Prosiding seminar nasional,.(3) (2019) : 200-203
Sari, M. Z., Hermawati, E., Lestari, M. A., & Gunawan, A. Konseling Dalam Workshop Menjadi Ibu Bahagia Dalam Mendidik Anak Saat Pandemi Di Sekolah Dasar Negeri Cipasung, Kuningan. Empowerment: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 3 (02) (2020) : 105–111.
Sasha. Zaskia Anak Hebat Berkat Hipno Dongeng. Yogyakarata. Laksana (2016).
Schneider Alexander A. Personal Adjustment and Mental Health. New York: Winston. (1964) :405
Sopiyana, M., & Budiman, S. A. Metode Pendidikan Shalat pada Anak Usia 5-10 Tahun dalam Keluarga. IQ (Ilmu Al-Qur’an): Jurnal Pendidikan Islam, 1(02) (2018) : 245–26
Tatminingsih, S. Hakikat anak usia dini. Perkembangan dan konsep dasar pengembangan anak usia dini (2016) : 1–65.
Trisnadi, M. C., & Andayani, B. Program Pengasuhan Positif dengan Co-parenting untuk Menurunkan Penerapan Pengasuhan Disfungsional. Gadjah Mada Journal of Professional Psychology (GamaJPP), 7(1), (2021): 74. https://doi.org/10.22146/gamajpp.65280
Wahab, M. A., Selalu Ada Jawaban Selama Mengikuti Akhlak Rasulullah. Jakarta: Qultum Media (2013)