Anak Berkebutuhan Khusus Tunanetra
DOI:
https://doi.org/10.59603/niantanasikka.v3i1.651Keywords:
Children with special needs who are blind, Blind, Effective learning, Teaching methodsAbstract
Visual impairment is a general term used to describe partial or complete loss of vision function. This research uses a qualitative approach. Observation results show that by implementing appropriate teaching methods, blind children can learn effectively. Good interaction between teachers and students, as well as the use of braille and audio visual aids, greatly contribute to a positive learning process.
References
Arkam, R. (2022). Penanganan Anak Berkebutuhan Khusus dalam Perspektif Al-Qur’an. MENTARI: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 2(2), 2022. https://jurnal.stkippgriponorogo.ac.id/index.php/Mentari/article/view/218
Fakhiratunnisa, S. A., Pitaloka, A. A. P., & Ningrum, T. K. (2022). Konsep Dasar Anak Berkebutuhan Khusus. Masaliq, 2(1), 26–42. https://doi.org/10.58578/masaliq.v2i1.83
Gunawan, A. R., Rusyidi, B., & Meilany, L. (2015). Dukungan Sosial Orangtua Tehadap Atlet Paralimpik Pelajar Tuna Netra Berprestasi Di Kota Bandung. Prosiding Penelitian dan Pengabdian kepada Masyarakat, 3(3), 407. https://doi.org/10.24198/jppm.v3i3.13785
Heward, W. . (n.d.). Exceptional Children: An Introduction to Special Education 8th. 2017.
Iwan Irawan. (2015). Implementasi Pendidikan Bagi Siswa Tunanetra Di Sekolah Dasar Inklusi. Edukasi islami jurnal pendidikan islam, 04.
Khairun Nisa, Mambela, S., & Badiah, L. I. (2018). Karakteristik Dan Kebutuhan Anak Berkebutuhan Khusus. Jurnal Abadimas Adi Buana, 2(1), 33–40. https://doi.org/10.36456/abadimas.v2.i1.a1632
Kholidah, F. (2017). Upaya Pengembangan Kemandirian dalam Ibadah melalui Pembelajaran Pendidikan Agama Islam pada Siswa Tunanetra (Studi Kasus di Kelas V SLB ‘Aisyiyah Ponorogo. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 1689–1699.
Layyinah, A., Rahmawati, D., Febriana, A. N., Armadana, G. A., & Sartinah, E. P. (2023). Pengertian anak berkebutuhan khusus dan klasifikasi anak berkebutuhan khusus. endangsartinah@unesa.ac.id Program S1 Pendidikan Luar Biasa, Fakultas Ilmu Pendidikan Universitas Negeri Surabaya, April.
Mardi Fitri, D. G. R. K. Z. P. (2021). Faktor Penyebab Anak Berkebutuhan Khusus Dan Klasifikasi Abk. Bunayya : Jurnal Pendidikan Anak, 7(2), 40. https://doi.org/10.22373/bunayya.v7i2.10424
Praptaningrum, A. (2020). PENERAPAN BAHAN AJAR AUDIO UNTUK ANAK TUNANETRA TINGKAT SMP DI INDONESIA Agnes Praptaningrum seperangkat tunanetra dan noncetak . Bahan ajar cetak dapat. 5, 1–19.
Purba Bagus Sunarya, Irvan, M., & Dewi, D. P. (2018). Kajian Penanganan Terhadap Anak Berkebutuhan Khusus. Jurnal Abadimas Adi Buana, 2(1), 11–19. https://doi.org/10.36456/abadimas.v2.i1.a1617
Sari, L. S., & Fatonah, S. (2022). Pengaruh Media Pembelajaran Berbasis Aplikasi Canva terhadap Motivasi dan Hasil Belajar IPA Siswa Kelas IV. Jurnal Pendidikan Tambusai, 6(1), 1699–1703.
Sari, R. (2023). Pembimbingan bagi anak Berkebutuhan Khusus di Sekolah Dasar.
Uyu Mua’wwanah, D. (2015). Strategi Pembelajaran Bagi Anak Berkebutuhan Khusus. In Media Madani (Vol. 1).
Yanuar, B., & Satrio, D. W. I. (2016). MODUL KIMIA BERBASIS EPUB UNTUK SISWA TUNANETRA: Mater i Larutan Elekt rol i t dan Non - Elekt rol i t. Disability Studies, 3, 87–101.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Nian Tana Sikka : Jurnal ilmiah Mahasiswa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.