Pengaruh Media Sosial Dalam Meningkatkan Niat Beli Karang Hias (Coral) Pada PT. Dirga Mega Cipta Bekasi, Jawa Barat

Authors

  • Magfirah Magfirah Politeknik Pertanian Negeri Pangkajene Kepulauan
  • Akmal Abdullah Politeknik Pertanian Negeri Pangkajene Kepulauan
  • Ilham Ilham Politeknik Pertanian Negeri Pangkajene Kepulauan

DOI:

https://doi.org/10.59603/masman.v2i2.380

Keywords:

Social Media, Facebook, Instagram Purchase Intention and Ornamental Coral

Abstract

This study aims to determine which of Facebook and Instagram has the most dominant effect on increasing the purchase intention of Ornamental Coral at PT Dirga Mega Cipta Bekasi. The type of research used in this research is quantitative research. The population in this study were all Facebook and Instagram social media followers on the @coral education and @coral_educational accounts. The sample in this study amounted to 39 people using random sampling analysis techniques, The data collection technique used a questionnaire with a Likert scale, each of which had been tested and had met the validity and reliability requirements.  The data processing technique used SPSS version 22. The data analysis technique used in this study is multiple linear regression. The results of this study can show that Facebook and Instagram social media have the most dominant influence in increasing purchase intention on Ornamental Corals is Facebook Social Media.

References

Abdullah, A., Baso Adil Natsir, A., & Pertanian Negeri Pangkep, P. (2022). Epic Model: Efektivitas Sistem Pemasaran Melalui Sosial Media Pada Umkm Produk Olahan Ikan. Jurnal Sains Agribisnis, 2 (2), 47–56.

Bayu DP, I. B., & Sulistyawati, E. (2019). Pengaruh Brand Equity Terhadap Niat Beli Konsumen Dimediasi Brand Preference. E-Jurnal Manajemen Universitas Udayana, 8 (5), 2697. https://doi.org/10.24843/ejmunud.2019.v08.i05. p04

Dewiasih, T., & Nainggolan, B. M. (2022). Jl Raya Kalimalang No. 2A Cipinang Melayu. EduTurisma Journal of Tourism and Education, 6 (2), 2022.

Gumolili, Y. J., Karauwan, M. A., Rondonuwu, D., & Tangian, D. (2023). Kondisi Terumbu Karang Diving Point Lekuan Dua Pulau Bunaken, Sulawesi Utara. Jurnal Hospitaliti Dan Pariwisata, 1 (6), 299–306.

Jeklin, A., Bustamante Farías, Ó., Saludables, P., Para, E., Menores, P. D. E., Violencia, V. D. E., Desde, I., Enfoque, E. L., En, C., Que, T., Obtener, P., Maestra, G. D. E., & Desarrollo, E. N. (2016). Correspondencias & Análisis, 15018, 1–23.

Kasmi, M., Asriany, A., Makkulawu, A. R., & Usman, A. F. (2020). Peningkatan Pengelolaan Budidaya Karang Hias Lestari Berbasis Masyarakat. Jurnal Balireso: Jurnal Pengabdian Pada Masyarakat, 5 (2), 109–123.

Pangadongan, A. W. R. (2022). Indeks Konservasi Terumbu Karang Perairan Pulau Samalona, Kota Makassar.

Permatasari, N. F. (2020). Analisis Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Dan E-marketing Terhadap Minat Beli Ulang (Survei Pada Konsumen UMKM Nana’s Homemade Solo, Boyolali).

Pitri Yani, M. (2022). Pemasaran Syariah Berbasis E-Marketing Dalam Meningkatkan Pendapatan Produk Di Toko Suci Collection Bengkulu. http://repository.iainbengkulu.ac.id/8124/

Ramdhany, M. R. (2019). Meningkatkan niat pembelian secara online melalui kualitas website dan kepercayaan. Jurnal Ilmu Manajemen, 7 (4), 974–983.

Rhamdhani, I. M. (2021). Analisis Niat Beli Konsumen Melalui Online Food Delivery Di Era Pandemic Covid-19. Kajian Bisnis Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Widya Wiwaha, 29 (2), 18–28. https://doi.org/10.32477/jkb.v29i2.242

Riduwan. (2003). Metodologi penelitian. 34–41.

Siregar, Y. H. I., Sunarti, & Mawardi, M. K. (2017). Analisis Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Volume Penjualan ekspor (Studi Pada Perusahaan Pt Kaltim Prima Coal). Jurnal Administrasi Bisnis (JAB), 42 (1), 36–45. www.batubara-indonesia.com

siti arvanitha. (2019). Peranan Akun Instagram Sebagai Media Promosi Dalam [Skripsi].

Syaharullah, Yahya, M., & Syarif, A. (2021). Penggunaan Facebook Dalam Promosi Produk Barang Jadi. Jurnal Kajian Islam Kontemporer, 12 (2), 27–38. Penggunaan Facebook Dalam Promosi Produk Barang Jadi

Wahyuningrum, R. (2018). Analisis Strategi E-marketing Untuk Meningkatkan Minat Beli Online. 21 (3), 275–290.

Yanthi, P. E. R. D., Nirmala, N. K. D. P., & Dewi, N. P. S. (2023). Pemanfaatan Instagram sebagai Media Promosi Digital Marketing Pada Crème Pastry di Denpasar Barat Tahun 2022. Jurnal Arthaniti Studies, 4 (1), 16–24. https://doi.org/10.5281/zenodo.7776553

Zurba, N. (2019). Pengenalan Terumbu Karang Sebagai Pondasi Utama Laut Kita. Unimal Press, 128.

Published

2024-05-24

How to Cite

Magfirah Magfirah, Akmal Abdullah, & Ilham Ilham. (2024). Pengaruh Media Sosial Dalam Meningkatkan Niat Beli Karang Hias (Coral) Pada PT. Dirga Mega Cipta Bekasi, Jawa Barat. MASMAN : Master Manajemen, 2(2), 17–28. https://doi.org/10.59603/masman.v2i2.380

Similar Articles

1 2 3 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.