Pengembangan UMKM Steak Ranjang

Authors

  • Agus Sutardi Universitas Teknologi Digital
  • Ahmad Hardiansyah Universitas Teknologi Digital
  • Bagas Syabani Sabrawera Universitas Teknologi Digital
  • Riyan Ismayadi Universitas Teknologi Digital
  • Siti Haniah Universitas Teknologi Digital

DOI:

https://doi.org/10.59603/masman.v2i1.323

Keywords:

business development, business feasibility study

Abstract

The purpose of this research is to find out whether the Steak Ranjang business is worth it or not. This research uses descriptive qualitative research methods. The object of this research is the Steak Ranjang business, Jl A.H. Nasution No 59 branch. The results of this research are the Steak Ranjang business is feasible to run with several points of improvement for business development.

References

Amaly, Praptono, & Iqbal, M. (2015). Analisis Kelayakan Pembukaan Cabang Coffee Shop Kedai Sabi di Tamansari, Kota Bandung Ditinjau dari Aspek Pasar, Aspek Teknis, dan Aspek Finansia. e-Proceeding of Engineering, Vol.2 No.2.

Husnan S, & Suwarsono, M. (2000). Studi Kelayakan Proyek. Yogyakarta: Unit Penerbit dan Percetakan AMP YKPN.

Kamaluddin. (2004). Studi Kelayakan Bisnis. Malang: DIOMA.

Kasmir, & Jakfar. (2004). Studi Kelayakan Bisnis. Jakarta: Prenada Media.

Rangkuti, F. (2006). Analisis SWOT Teknik Membedah Kasus Bisnis. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.

Rencanausaha. (2020). Usaha Steak – Peluang dan Analisa. Diambil kembali dari rencanausaha.com: https://rencanausaha.com/usaha-steak-peluang-dan- analisa/

Riswan , & Yolanda Fatrecia Kesuma . (2014). ANALISIS LAPORAN KEUANGAN SEBAGAI DASAR DALAM PENILAIAN KINERJA KEUANGAN PT. BUDI SATRIA WAHANA MOTOR. JURNAL Akuntansi & Keuangan, 5. Diambil kembali dari chrome- extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://media.neliti.com/media/publications/95812-ID-analisis-laporan-keuangan-sebagai-dasar.pdf

Shinta, M. I. (2011). Manajemen Pemasaran. Malang: Universitas Brawijaya Press. Soekarno, S. (2010). Cara Cepat Dapat Modal. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama. Theodorus, B. H. (2015). SISTEM POINT OF SALES PADA STEAK RANJANG.

jbptunikompp.

Downloads

Published

2024-01-17

How to Cite

Agus Sutardi, Ahmad Hardiansyah, Bagas Syabani Sabrawera, Riyan Ismayadi, & Siti Haniah. (2024). Pengembangan UMKM Steak Ranjang. MASMAN : Master Manajemen, 2(1), 156–164. https://doi.org/10.59603/masman.v2i1.323

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.