Pengaruh Citra Merek dan Kualitas Produk terhadap Minat Beli Produk Skincare Skintific pada Perempuan di Kota Yogyakarta
DOI:
https://doi.org/10.59603/masman.v3i3.956Keywords:
Brand Image, Product Qualiti, Purchase IntentionAbstract
This study aims to analyze the influence of brand image and product quality on the interest in buying Skintific skincare products in women in Yogyakarta City. The method in this study uses a quantitative approach with a purposive sampling technique involving 75 respondents who have previously used Skintific skincare products. Data were obtained through questionnaires and processed using multiple linear regression analysis using SPSS 25. The results of this study show that both brand image and product quality have results that do not affect either partially or simultaneously buying interest. These findings provide practical advice for marketers to strengthen brand image and maintain product quality to increase consumer purchase interest.
References
Fatya, A. C., Ramadhanti, D. U., Gunaningrat, R. (2024). Pengaruh Brand Image Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Produk Skincare “Skintific”. Jurnal Penelitian Bisnis Dan Manajemen, 2(1), 265-282.
Febrianti, T. D., Mulyono, L. E. H., Retnowati, W. (2023). Pengaruh Brand Ambassador, Citra Merek Dan Kualitas Produk Terhadap Minat Beli Produk Skincare Skintific Di Kota Mataram. Jurnal Unram Managemen Review. Vol. 3, No. 3, e-ISNN. 2809-4263.
Kotler, & Keller. (2016). Manajemen Sempurna Meskipun Selera Konsumen Pemasaran, Edisi 15. New Berbeda-Beda.Jersey: Pearson Prentice Hall.
Kotler, P., & Keller, k. l. (2012). Manajemen Pemasaran Edisi 12. Jakarta: erlangga.
Laksana, A., Kohar, A., Hakim, F. N. Z. (2024). Peran Media Sosial dan Citra Merek Dalam Minat Beli Skintific. Jurnal Ilmu Komunikasi dan Sosial ,Vol. 2, No. 4, e-ISSN : 2986-2957; dan p-ISSN : 2986-3457; Hal. 233-242.
Mochtar, M. M. I., Mandey, S. L., Pondaag, J. J., Sosial, P. M., Pembayaran, M., & Produk, D. A. N. K. (2022). Pengaruh Media Sosial, Metode Pembayaran, dan Kualitas Produk Terhadap Minat Beli Makanan dan Minuman di Cinema XXI Manado Town Square. Jurnal Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 10(4), 1807–1818.
Pramudita, T., Gunawan, N. F., Ningsih, M. C., Adilah, R., Sarjana, M., Studi, P., Bhayangkara, U., Raya, J., Sarjana, M., U., Pelalnggaln, L. (2022). Determinasi Kepuasan Pelanggan Dan Loyalitas Pelanggan : Harga Dan Kualitas Produk (Literature Review Manajemen Pemasaran). 3(1), 424–436.
Rahmanita, A. B., Novriansyah, Y., Roni, K. A. (2025). Pengaruh Celebrity Endorser, Citra Merek dan Kualitas Produk terhadap Minat Beli Kosmetik Wardah di Rimbo Bujang Kabupaten Tebo. Jurnal Penelitian Manajemen dan Inovasi Riset, Vol. 3, No. 1, e-ISSN: 2988-5418; p-ISSN: 2988-6031, Hal. 234-246.
Senen, D. M., Machmud, R., Mendo, A. Y., (2025). Pengaruh Brand Image Dan Kualitas Produk Terhadap Minat Beli Produk Skincare Skintific Di Erby Shop. Jurnal Ekonomi Manajemen Akuntansi Keuangan Bisnis Digital, Vol. 4, No. 1, EISSN 2961-9394, Hal: 15-24.
Sinaga, R. P. Y. B., & Hutapea, J. Y. (2022). Analisis Pengaruh Brand Image, Harga, Dan Review Product Terhadap Keputusan Pembelian Skincare Wardah pada Mahasiswa Unai. Jurnal Intelektiva, Vol.3.
Tamaya, D., & Mulyono, J. (2023). Pengaruh Kualitas Produk, Kualitals Pelayanan, Cita Rasa, Harga, Dan Pemasaran Terhadap Minat Pelanggan Di Hasan Bakery Cikarang. Jurnal Mirai Management, 8(2), 437–454.
Taufiqah, R., Sari, O. Y. (2023). Pengaruh Inovasi Produk Dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Skincare Local Produk Serum Scarlet Whitening. CAKRAWALA-Repositori IMWI, 6(1), 352-363.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 MASMAN Master Manajemen

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.